در حال بارگذاری ...
نوشته شده در 22 اردیبهشت 1400، ساعت 08:12

ارتباطات موثر، کلید موفقیت هتل‌هادر صنعت هتلداری(بخش اول)

خلاصه مطلب

ارتباطات در واقع تبادل افکار و اطلاعات است. فعالیت در صنعت هتلداری و مهمان‌نوازی تنها با ارائه خدماتی مناسب به میهمانان امکان‌پذیر است و ارتباطات موثر کلید موفقیت هتل‌ها در این صنعت است.

هنرستان فردای علم، بهترین هنرستان کاردانش بندر انزلی شما را به مطالعه بخش اول این مقاله دعوت می کند.
ارتباطات در واقع تبادل افکار و اطلاعات است. فعالیت در صنعت هتلداری و مهمان‌نوازی تنها با ارائه خدماتی مناسب به میهمانان امکان‌پذیر است و ارتباطات موثر کلید موفقیت هتل‌ها در این صنعت است.
 
تصویری که به میهمان ارائه می‌دهید تاثیر شگرفی بر افزایش اعتبار و وجهه هتل خواهد داشت. برای اینکه این وجهه روز به روز بهتر شود باید همکاران با کمال ادب و احترام با میهمانان برخورد کنند و به خواسته‌‌های آنان رسیدگی نمایند.
 
اگرچه هتل‌ها برای رسیدگی به میهمانان خود دستورالعمل‌های متفاوتی دارند اما برخی‌ اصول کلیدی در این صنعت به شرح زیر است:
 
 
- همیشه با میهمانان احوالپرسی کنید و به ایشان لبخند بزنید و در صورت امکان آنها را با نام خطاب نمایید.
 
- به خاطر داشته باشید که همیشه مودب باشید و از جملاتی نظیر ممنون، لطفا و باعث خوشحالی‌ من است، استفاده کنید.
 
- باید به زبان بدن تسلط داشته باشید و حتی پیش از آنکه میهمان خواسته خود را مطرح کند آن را پیش‌بینی‌ کرده و در جهت رفع آن تلاش نمایید.
 
- همیشه تلاش کنید که به حریم شخصی‌ میهمانان احترام بگذارید و بیشتر از حد مجاز به ایشان نزدیک نشوید.
 
- از جملاتی نظیر صبح بخیر، روز خوبی‌ داشته باشید و ممنون با کمال ادب و احترام استفاده نمایید.
 
- اگر شما انسان شاد و صبوری هستید و شوخی‌‌هایتان به جا و با احترام است، بهتر می‌‌توانید با میهمانان ارتباط برقرار کنید و در صورتی که خجالتی و کم‌رو هستید این امر دشوار خواهد بود.
 
- افرادی که زیاد حرف می‌‌زنند همیشه باید مراقب باشند که با میهمانان زیاد وارد بحث و گفتگو نشوند زیرا این امر خارج از حوصله ایشان خواهد بود.
 
 
 
به عنوان فردی که در صنعت هتلداری اشتغال دارد با ۲ گروه مشخص ارتباط خواهید داشت:
 
میهمانان / مشتریان: مودب و دوستانه برخورد کنید و خواسته‌های ایشان را پاسخگو باشید.
 
همکاران: با احترام با ایشان برخورد کنید و تلاش کنید همکاری لازم برای بهبود عملکرد گروه را داشته باشید و به خاطر داشته باشید که در صنعت هتلداری عملکرد هرشخص بر دیگر بخش‌ها نیز تاثیر گذار است.
 
ادامه دارد....
 
 
                                                                                                          معاون آموزشی و فناوری: لیلا ناوران

ارتباطات موثر، کلید موفقیت هتل‌هادر صنعت هتلداری(بخش اول)

ویراستار مدرسه
هتلداری
22 اردیبهشت 1400، ساعت 08:12۲۰ دقیقه مطالعه
خلاصه مطلب

ارتباطات در واقع تبادل افکار و اطلاعات است. فعالیت در صنعت هتلداری و مهمان‌نوازی تنها با ارائه خدماتی مناسب به میهمانان امکان‌پذیر است و ارتباطات موثر کلید موفقیت هتل‌ها در این صنعت است.

هنرستان فردای علم، بهترین هنرستان کاردانش بندر انزلی شما را به مطالعه بخش اول این مقاله دعوت می کند.
ارتباطات در واقع تبادل افکار و اطلاعات است. فعالیت در صنعت هتلداری و مهمان‌نوازی تنها با ارائه خدماتی مناسب به میهمانان امکان‌پذیر است و ارتباطات موثر کلید موفقیت هتل‌ها در این صنعت است.
 
تصویری که به میهمان ارائه می‌دهید تاثیر شگرفی بر افزایش اعتبار و وجهه هتل خواهد داشت. برای اینکه این وجهه روز به روز بهتر شود باید همکاران با کمال ادب و احترام با میهمانان برخورد کنند و به خواسته‌‌های آنان رسیدگی نمایند.
 
اگرچه هتل‌ها برای رسیدگی به میهمانان خود دستورالعمل‌های متفاوتی دارند اما برخی‌ اصول کلیدی در این صنعت به شرح زیر است:
 
 
- همیشه با میهمانان احوالپرسی کنید و به ایشان لبخند بزنید و در صورت امکان آنها را با نام خطاب نمایید.
 
- به خاطر داشته باشید که همیشه مودب باشید و از جملاتی نظیر ممنون، لطفا و باعث خوشحالی‌ من است، استفاده کنید.
 
- باید به زبان بدن تسلط داشته باشید و حتی پیش از آنکه میهمان خواسته خود را مطرح کند آن را پیش‌بینی‌ کرده و در جهت رفع آن تلاش نمایید.
 
- همیشه تلاش کنید که به حریم شخصی‌ میهمانان احترام بگذارید و بیشتر از حد مجاز به ایشان نزدیک نشوید.
 
- از جملاتی نظیر صبح بخیر، روز خوبی‌ داشته باشید و ممنون با کمال ادب و احترام استفاده نمایید.
 
- اگر شما انسان شاد و صبوری هستید و شوخی‌‌هایتان به جا و با احترام است، بهتر می‌‌توانید با میهمانان ارتباط برقرار کنید و در صورتی که خجالتی و کم‌رو هستید این امر دشوار خواهد بود.
 
- افرادی که زیاد حرف می‌‌زنند همیشه باید مراقب باشند که با میهمانان زیاد وارد بحث و گفتگو نشوند زیرا این امر خارج از حوصله ایشان خواهد بود.
 
 
 
به عنوان فردی که در صنعت هتلداری اشتغال دارد با ۲ گروه مشخص ارتباط خواهید داشت:
 
میهمانان / مشتریان: مودب و دوستانه برخورد کنید و خواسته‌های ایشان را پاسخگو باشید.
 
همکاران: با احترام با ایشان برخورد کنید و تلاش کنید همکاری لازم برای بهبود عملکرد گروه را داشته باشید و به خاطر داشته باشید که در صنعت هتلداری عملکرد هرشخص بر دیگر بخش‌ها نیز تاثیر گذار است.
 
ادامه دارد....
 
 
                                                                                                          معاون آموزشی و فناوری: لیلا ناوران