۱-محدود کردن اخبار

زمان خواندن و دنبال کردن اخبار را محدود کنید و به اخبار غیر معتبر در مورد بازگشایی مدارس و کنکور سراسری که از مراجع رسمی پخش و تأیید نمی‌شوند توجه نکنید. هم چنین در این دوران کم تر از فضای مجازی استفاده کنید زیرا می‌تواند ضربه بزرگی برای شما باشد که با آن زمان خود را از دست می‌دهید.

۲-آماده سازی ذهن برای مطالعه

سعی کنید حتما در ساعت های خاصی بخوابید و بیدار شوید، به دلیل عدم تحرک کافی دراین دوران بعد از بیدار شدن از خواب نرمش را فراموش نکنید. همچنین خوب صبحانه بخورید.

۳-شبیه سازی اتاق مطالعه به کتابخانه

در اتاق مطالعه خود بجز درس هیچ کاری نکنید نه غذا بخورید و نه با موبایل‌تان کار کنید.

۴-متمرکز درس بخوانید

شاید برای هر کسی اتفاق افتاده باشد که چشمان خود را برروی کلمات جابجا می‌کند، اما افکارشان در جایی دیگر است و باید دوباره برای خواندن مطالب زمان صرف کنند. خواندن فعال (با تمرکز) بسیار کارآمدتر و موثرتر است. برای اینکه متمرکز شوید؛ همانطور که مطالب را می‌خوانید، نکات مهم را یادداشت کرده و خلاصه برداری کنید.

۵-فعال و با نشاط باشید

یادداشت برداری در کلاس‌های درس حتی کلاس‌های مجازی یک تفکر فعال است که می‌تواند به شما بسیار کمک بکند همچنین گوش دادن موثر شامل توجه کردن است. توجه بیشتری به ابتدا و انتهای کلاس های مجازی داشته باشید تا درک بهتری از درس به دست آورید، درباره آنچه می‌شنوید سوال کنید و صرفا شنونده مطالب نباشید.

۶- به همه چیز نظارت کنید

مدیریت زمان کاملاً مهم است. بدانید اهداف شما چیست و وقت شما صرف چه کار‌هایی می‌شود. از یک برنامه تعیین زمان برای کارهایتان استفاده کنید. آخرین مهلت برای انجام کار‌ها را تعیین کرده و به دنبال این باشید که سریعا ان‌ها را انجام دهید. بیاموزید که در کارهایتان تعادل را ایجاد کنید.

 

                                                                                                معاون آموزشی و فناوری: لیلا ناوران

                                                                                                         موفق و موید باشید