هنرستان فردای علم، بهترین هنرستان کاردانش بندر انزلی شما را به مطالعه بخش اول این مقاله دعوت می کند.
ارتباطات در واقع تبادل افکار و اطلاعات است. فعالیت در صنعت هتلداری و مهمان‌نوازی تنها با ارائه خدماتی مناسب به میهمانان امکان‌پذیر است و ارتباطات موثر کلید موفقیت هتل‌ها در این صنعت است.
 
تصویری که به میهمان ارائه می‌دهید تاثیر شگرفی بر افزایش اعتبار و وجهه هتل خواهد داشت. برای اینکه این وجهه روز به روز بهتر شود باید همکاران با کمال ادب و احترام با میهمانان برخورد کنند و به خواسته‌‌های آنان رسیدگی نمایند.
 
اگرچه هتل‌ها برای رسیدگی به میهمانان خود دستورالعمل‌های متفاوتی دارند اما برخی‌ اصول کلیدی در این صنعت به شرح زیر است:
 
 
- همیشه با میهمانان احوالپرسی کنید و به ایشان لبخند بزنید و در صورت امکان آنها را با نام خطاب نمایید.
 
- به خاطر داشته باشید که همیشه مودب باشید و از جملاتی نظیر ممنون، لطفا و باعث خوشحالی‌ من است، استفاده کنید.
 
- باید به زبان بدن تسلط داشته باشید و حتی پیش از آنکه میهمان خواسته خود را مطرح کند آن را پیش‌بینی‌ کرده و در جهت رفع آن تلاش نمایید.
 
- همیشه تلاش کنید که به حریم شخصی‌ میهمانان احترام بگذارید و بیشتر از حد مجاز به ایشان نزدیک نشوید.
 
- از جملاتی نظیر صبح بخیر، روز خوبی‌ داشته باشید و ممنون با کمال ادب و احترام استفاده نمایید.
 
- اگر شما انسان شاد و صبوری هستید و شوخی‌‌هایتان به جا و با احترام است، بهتر می‌‌توانید با میهمانان ارتباط برقرار کنید و در صورتی که خجالتی و کم‌رو هستید این امر دشوار خواهد بود.
 
- افرادی که زیاد حرف می‌‌زنند همیشه باید مراقب باشند که با میهمانان زیاد وارد بحث و گفتگو نشوند زیرا این امر خارج از حوصله ایشان خواهد بود.
 
 
 
به عنوان فردی که در صنعت هتلداری اشتغال دارد با ۲ گروه مشخص ارتباط خواهید داشت:
 
میهمانان / مشتریان: مودب و دوستانه برخورد کنید و خواسته‌های ایشان را پاسخگو باشید.
 
همکاران: با احترام با ایشان برخورد کنید و تلاش کنید همکاری لازم برای بهبود عملکرد گروه را داشته باشید و به خاطر داشته باشید که در صنعت هتلداری عملکرد هرشخص بر دیگر بخش‌ها نیز تاثیر گذار است.
 
ادامه دارد....
 
 
                                                                                                          معاون آموزشی و فناوری: لیلا ناوران