گفت و گو با مدیریت محترم بهترین هنرستان کار دانشگیلان در  بندر انزلی،هنرستان فردای علم

گفت و گو با مدیریت محترم بهترین هنرستان کار دانشگیلان در بندر انزلی،هنرستان فردای علم

گفت و گو با مدیریت محترم هنرستان فردای علم

مصاحبه با مدیریت محترم بهترین هنرستان غیردولتی کار دانش گیلان در بندر انزلی، هنرستان فردای علم سرکار خانم فاطمه سهراب­ نیا

لطفا خودتان را برای خوانندگان عزیز معرفی کنید؟

با سلام خدمت خوانندگان سایت اولین و بهترین هنرستان غیردولتی کار دانش بندر انزلی، هنرستان فردای علم، فاطمه سهراب­ نیا هستم. دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی و با سابقه 33 سال خدمت صادقانه در زمینه آموزشی در آموزش و پرورش استان گیلان و کارشناس مدیر فنی بند الف و ب گردشگری می ­باشم.

هدف از راه ­اندازی هنرستان هتلداری و گردشگری و آشپزی فردای علم را بفرمایید؟

به دلیل عدم تعامل صنعت هتل با دانشگاه، در این حوزه امکان استفاده از فضاهای هتلی بخش خصوصی و یا دولتی به عنوان مکانی برای کارورزی و کارآموزی وجود ندارد و این خود باعث افت سطح آموزش و کسب نکردن مهارت‌های لازم از سوی دانش­ آموختگان می‌شود و به تبع آن، امکان اشتغال به دلیل فقدان مهارت گرفته می‌شود و به عبارتی دور تسلسلی ایجاد شده که بیشترین آسیب را به دانش‌آموخته و به صنعت هتلداری و گردشگری وارد می‌کند.

سوابق کاری اولین و بهترین هنرستان کار دانش غیردولتی استان گیلان در بندر انزلی و فعالیت عمده آن را در این زمینه توضیح دهید؟

با لطف ایزد منان و تلاش­ های کادر مجرب، هنرستان فردای علم در سال تحصیلی 93-92 آغاز به کار کرد و در این دوره فعالیت پنج ساله سه دوره فارغ­ التحصیل در رشته گردشگری داشته است.

آینده شغلی فارغ­ التحصیلان هنرستان فردای علم را چگونه ارزیابی می­ کنید؟

برای همه واضح است که وجود هتل چه برای افراد داخل یک ملت و چه برای مسافرین خارجی یک اصل ضروری است و بدست آوردن درآمد از طریق مسافرت و صنعت توریسم آنقدر رونق یافته که کشور ما نیز با همه مشکلاتی که در پیش رو دارد تصمیم به ایجاد این رشته درآمد زا نموده و آنچه در این شغل اهمیت دارد هماهنگی تمامی بخش­ های کشور برای رونق این صنعت مهم و حیاتی است به هر حال محل اشتغال فارغ­ التحصیلان این رشته در مرحله اول هتل­ هاست و اگر شغلی در هتل­ ها نیافتند هر مکانی که هتلداران کار انجام می ­دهند محل اشتغال آن­ هاست. درباره رشته گردشگری فارغ­ التحصلان این رشته قادر خواهند بود در دفاتر هواپیمایی، دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی، دفاتر فروش بلیط­ های مسافرتی، تورهای مسافرتی و تور لیدری، در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، در موزه­ ها و راهنمای موزه و مهماندار هواپیما اشتغال یابند.

 حمایت مسئولین مربوطه از اولین و بهترین هنرستان غیر دولتی کار دانش بندر انزلی، هنرستان فردای علم ازآغاز به کار تا به امروز به چه صورت بوده است؟

امید است با حمایت وکمک مسئولین شهرستان، آینده درخشانی برای ادامه تحصیل هنرجویان در رشته­ های گردشگری، هتلداری و آشپزی در بندرانزلی داشته باشیم. همچنین هنرستان فردای علم در بخش تولید و اشتغال انتخاب شده است.

برای شناساندن بهترین هنرستان غیر دولتی کار دانش استان گیلان در بندر انزلی، هنرستان فردای علم به دانش­ آموزان  و خانواده ­ها از چه روش­ های تبلیغاتی استفاده کرده ­اید؟

 نصب بنرهای تبلیغاتی در سطح  شهر، پخش تراکت و بروشورهای آموزشی، تهیه پکیج معرفی هنرستان برای مدارس متوسطه دوره اول (پایه نهم)، برگزاری جلسات برای مشاورین مدارس و دعوت از اولیای دانش ­آموزان با سخنرانی آقای احمدی مشاور محترم تحصیلی در سالن سایه ­بان بندرانزلی و ... از جمله اقدامات مفید و موثر برای تبلیغات بوده است.

 در یک جمله چشم ­انداز بهترین هنرستان غیر دولتی کار دانش استان گیلان در بندر انزلی، هنرستان فردای علم چگونه خواهد بود؟

کارآفرینی، تولید، اشتغال = حمایت از فعالیت­ های هنرستانی